Skocz do zawartości
Sound & Multimedia

Jak dobrze i tanio promować firmę w internecie i nie tylko?

Polecane posty

Sound & Multimedia

Witam

Od kilku miesięcy posiadam własną działalność gospodarczą. Zajmuję sie sprzedawaniem usług w zakresie wynajmu sprzętu audio na imprezy dyskoteki wesela; nagraniami dźwiękowymi na planach filmowych oraz nagraniami różnych spotkań biznesowych (konferencje, posiedzenia rad nadzorczych);
oraz oprawą muzyczną imprez okolicznościowych.

Posiadam sporo sprzętu, bardzo profesjonalnego.

Zastanawiam się jak najlepiej mogę wypromować moją firmę, trafić do klientów, niewielkim kosztem. Jest bardzo dużo serwisów które oferują reklamę typu banner ( niestety nie jest to tanie). Obawiam sie że darmowe ogłoszenia na portalach społecznościowych nie są wystarczającym miejscem na reklamę.
Jest wiele opcji reklamy i promocji firmy, prawie wszystkie sporo kosztują, no i nie wiadomo czy przyniosą zamierzony skutek.
Jakie waszym zdaniem są najlepsze metody reklamy firmy świadczącej usługi z nagrań dźwiękowych oraz oprawy muzycznej imprez okolicznościowych???

Chciałbym promować swoje usługi ( nagrania dźwiękowe spotkań, konferencji itp) dla firm które potrzebują takich nagrań. Jak najlepiej do nich trafić aby zachęcić moją ofertą?

Dziękuję za wszystkie pomocne komentarze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Użytkownik

Najlepiej inwestycja na poziomie Google Adwords. Trafisz bezpośrednio do głowy klientów. ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Sound & Multimedia
2 minuty temu, BOSS napisał:

Najlepiej inwestycja na poziomie Google Adwords. Trafisz bezpośrednio do głowy klientów. ^_^

Jakie sa koszty?

Udostępnij ten post


Link to postu
BiznesGenius676

Ja polecam Google adwords i facebooka. To najlepsze formy promocji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Magdaa

FB i AdWords z tego, co się orientuję trzeba dobrze ustawić, bo można przepalić środki. Potwierdzacie to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Visualay

Facebook ograniczył  dostępy do promocji... Także nie polecam, adwords jak najbardziej lub po prostu firma która Ci pomoże dobrze wypozycjonować Twoją stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
romankali

Dobrze i tanio to nie idzie w parze. Siedzę w IT od 10 lat i powiem adwords to szybka metoda pozycjonowania ale wymaga sporych nakładów pieniężnych. Zapewne zapytasz jak dużych. Otóż im więcej włożysz tym większe szanse że ktoś Cię odnajdzie w internetowym gąszczu. Pamiętaj też żeby nie przeinwestować bo adwordsy trzeba umieć ustawić i można sporo pieniędzy wtopić nie osiągając zamierzonego rezultatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
andrzej1456

Zgadam się. Jak nie znasz się na AdWords to lepiej nie kombinować samemu, można przepłacić a i tak nie wypromujesz się. Ja proponuję ustawić dobrze stronę pod SEO a następnie przejść do pozycjonowania i promowania na fb. Może nagraj jakiś film o swoim sklepie i wrzuć na youtube z linkiem, polinkuj trochę w sieci, pododawaj się do katalogów i ogłoszeń. Im więcej tym lepiej. Jak się przyłożysz to za 2, 3 miesiące powinno być widać efekty. Niestety jest to proces długofalowy, więc z dnia na dzień kokosów nie będzie ;).

Powodzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
oasiaa
Napisano (edytowany)

Warto też pomyśleć o kanale na YT, ponieważ Google promuje wysoko swój serwis w  wynikach wyszukiwania oraz strony, które mają jakąś wartość dodaną dla użytkowników (np. poradniki typu "Jak wyszpachlować ścianę?" :D). Możesz zastanowić się, jakie pytania i problemy najczęściej mają Twoi klienci oraz jak to przełożyć na treść filmu i jego tytuł, żeby go dobrze wypozycjonować. Nie mam pojęcia, jakie to mogą być problemy, ale np. "Jak nagrać wideokonferencję?" (strzelam w ciemno teraz, nie bijcie ;)).  Lub zrobić krótkie filmiki instruktażowe z poszczególnymi modelami, które masz u siebie, pokazujące, jak sprzęt wygląda, jak się go obsługuje, do czego jest najlepszy itd.  Filmik zawsze działa lepiej na klienta niż zdjęcia. Grunt, żeby dobrze opatrzyć tytuł nazwą modelu i oczywiście w każdym przypadku zaznaczać, że u Ciebie można je znaleźć i odesłać do linku ze stroną sklepu w opisie.

Edit: Teraz doczytałam, że świadczysz usługi, a nie prowadzisz sprzedaż, więc ten ostatni mój podpunkt można zmodyfikować jakoś ;)

Edytowano przez oasiaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Sebastian L.

Biorac pod uwage jaki sektor Pana firma obejmuje, to ja za to bardzo polecam nastepujace sposoby marketingu:

- SEO (Search Engine Optimization). Ktos wpisuje w Google "sprzet audio", twoja strona jest pokazywana na 1szej stronie wyszukiwarki. Tanio da sie zrobic, nawet na Fiverr (tu na forum jest ktos kto robi tez, Servi-IT.pl cos takiego).

- Marketing w radiach online/FM. Moze dla niektorych wydac sie glupie, ale co robi wlaszcicielka klubu nocnego przez caly dzien kiedy sprzata/przygotowuje sie na noc disco polo? Slucha muzyki, prawdopodobnie z radio.

- Marketing email'owy. Znajdz kogos kto ma liste klubow, DJ'ow itp., i napisz im maila z emaila BIZNESOWEGO, jesli uzyje Pan prywatnego emaila, pewnie Pana zkresla.

- Pochodz po barach, zapytaj sie pytanie na temat ich sprzetu, czy nie maja problemu itp itd. i potem jak temat pojdzie w dobra droge typu "no, wiem Pan, przydal by nam sie nowy sprzet", to atakuj Panie!

- Zrob reklamy na OLX, Gumtree, Allegro, Sprzedajemy itp., warto bedzie!

- Facebook (polaczone z Instagram oraz Messenger odrazu) Ads, Twitter Ads, Google AdWords, YouTube Ads, . Placi Pan za to zeby byly wyswietlane Pana uslugi.

Jesli potrzebuje Pan wiecej informacji, prosze napisac prywatnie.

Pozdrawiam,

Sebastian Lipiński,

Founder of GainPositivity

Udostępnij ten post


Link to postu
europa-connections

Witam,

wielu komentatorów zamieściło tu bardzo trafne rady.

Ja proponowałbym najpierw zastanowić się nad czymś takim: jeśli oferuję do wynajmu sprzęt audio - to jestem przedsiębiorcą! I dlatego powinienem się zastanowić co muszę przedsięwziąć żeby mój biznes funkcjonował, żeby funkcjonował dobrze. Czyli nie obejdzie się bez czegoś takiego jak MARKETING!

Czy w ogóle wiem co to takiego? Jakie są rodzaje marketingu i które z nich wchodzą dla mnie w grę?

Rzuć okiem na hasło Marketing na Wikipedii! A potem zastanów się kto jest Twoją grupą docelową?

Jeśli jesteś np. koło Rzeszowa - czy ma sens reklama w Szczecinie? Bądziesz woził swój sprzęt kilkaset kilometrów na np. jedną dyskotekę?

A jeśli wesela - to dlaczego nie pogadać z proboszczami okolicznych parafii? Albo znaleźć kogoś w Urzędzie Stanu Cywilnego?

I wtedy CELOWO kontaktować potencjalnych klientów?

Dyskoteka np. na wsi? Ktoś ją organizuje! Znajdź go zanim dyskoteka będzie miała miejsce. I zaproponuj umowę na 2-3 lata - za rok też będą organizowali dyskoteki.

Jak widzisz - aż takie trudne to nie jest.

Jeśli weźmiesz pod uwagę (i z góry pogodzisz się z tym !!)  że 3/4 Twoich starań mimo wszystko nie przyniesie spodziewanych efektów - jesteś na dobrej drodze. Ta 1/4 która ma szanse na powodzenie musi być tylko wystarczająco duża...

życzę Ci dużo powodzenia!

 

europa-connections

Udostępnij ten post


Link to postu
karolmien

Ja bym jednak poszedł w tego AdWordsa, bo nawet jak coś źle będzie ustawione to i tak masz limit pieniężny jaki możesz zużyć więc to nie jest coś takiego że będzie Ci ściągać nie wiadomo ile pieniędzy. Ustalasz limit i nie przekroczy. Poza tym przez AdWordsa bardzo łatwo dotrzeć do klientów, bo większość osób sprawdza tylko pierwszą stronę po wpisaniu więc nawet jak twoja reklama będzie na trzeciej pozycji to masz szansę przyciągnąć klientów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Cent

A co sądzicie o reklamie zewnętrznej?

Mam na myśli baner,ściankę lub flagę reklamową,ale to trzeba mieć biuro czy też lokal reprezentatywny...

Chodzi mi o takie coś jak mają w ofercie na tej stronie https://www.retio.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
oasiaa

To może być ok, jeśli prowadzisz działalność w konkretnym rejonie, inaczej trafisz do raczej małej grupy odbiorców. Lokalu nie trzeba mieć, wystarczy strona www.

Udostępnij ten post


Link to postu
Madzix3o5

Czasem mówi się, że dobrze i tanio się wyklucza, jednak zawsze warto poszerzać swoją wiedzę, w celu zwiększenia efektów promocji w wyszukiwarkach. Polecam wszystkim najnowszy raport dotyczący marketingu w wyszukiwarkach, można tam znaleźć kilka przydatnych informacji: https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-marketing-w-wyszukiwarkach-2018-257258

Udostępnij ten post


Link to postu
J4ku8

A co sądzicie o reklamie w social media? Szukam aktualnie kogoś, kto zajmie się Facebookiem mojej firmy. Na razie jestem w kontakcie z osobą z firmy Socialclick (link do strony), macie jakieś doświadczenie z tą firmą?

Udostępnij ten post


Link to postu
oasiaa

Reklamy na social media podobno dość ładnie konwertują. Z firmą nie miałam do czynienia, wiem, że często wirtualne asystentki ogarniają takie rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Ddroz

Bardzo popieram wszelkie działania networkingowe, które nie tylko budują kontakty między przedsiębiorcami, ale właśnie tworzą lokalną reklamę firmy. Dla nieznających tematu podsyłam małe wyjaśnienie: https://eu-eu.eu/networking-w-biznesie-co-to-jest-na-czym-polega-networking-biznesowy/ Myślę, że członkostwo w klubie biznesowym to duży krok w stronę rozwoju firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Michał Jezierski

Musisz znać swoją grupę docelową i wiedzieć, z jakich kanałów komunikacji korzystają. Wówczas dobierzesz skuteczne działania reklamowe. Może być to FB, adwordsy, ogłoszenia, polecenia, albo coś zupełnie innego. Bez znajomości klientów będziesz strzelał ślepo, przez co działania reklamowe będą drogie i mało skuteczne. 

Udostępnij ten post


Link to postu

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×